Mastercard je v sodelovanju s švedskim podjetjem za finančno tehnologijo Doconomy razvil ogljični kalkulator. To orodje je že integrirano v Mastercardovo globalno mrežo in bankam omogoča sprejeti in prilagoditi ukrepe za naslavljanje potreb okoljsko zavednih potrošnikov, ki želijo dodaten vpogled v svojo potrošnjo. Kalkulator ponuja dostop do podatkov o ogljičnem vplivu in potrošnikom ponuja načine, kako prispevati k pogozdovanju.  

 

Z novo raziskavo o trajnosti, ki je potekala pod okriljem podjetja Mastercard, ugotovili, da več kot dve petini vprašanih Evropejcev meni, da je zmanjšanje njihovega ogljičnega odtisa zdaj še bolj pomembno kot pred pandemijo. Več kot polovica Evropejcev je postala bolj ozaveščena glede vpliva njihovih dejanj na okolje kot kadarkoli prej. Zaznan je naraščajoč trend v smeri ekološko ozaveščene porabe in potrošnje. Vprašani so odkrili tri najpomembnejše teme, za katere želijo, da jih podjetja in blagovne znamke naslovijo poleg spopadanja s pandemijo, in sicer: zmanjšanje odpadkov, nižjo količino nepotrebne plastike v embalaži in izdelkih ter zmanjšanje onesneaževanja zraka in vode.

 

Združenje za neprecenljiv planet

 

Podjetje Mastercard je v okviru svoje platforme za trajnostni razvoj ustvarilo koalicijo Priceless Planet (Združenje za neprecenljiv planet). Pomagala bo podjetjem in posameznikom pri njihovi podpori planeta, cilj pa je posaditi 100 milijonov dreves.

 

Mastercard je v sodelovanju s švedskim podjetjem za finančno tehnologijo Doconomy razvil tudi ogljični kalkulator, ki izdajateljem kartic omogoča, da potrošnikom ponudijo podatke in vpoglede za boljši uvid v svojo porabo in nudi načine, kako prispevati k pogozdovanju.

 

Mark Barnett, predsednik pri Mastercard Europe, je dejal: ''Podjetja se moramo nujno začeti zavedati, kakšno vlogo imamo pri zagotavljanju kakovosti okolja na našem planetu, ne le zato, ker v to strastno verjamejo potrošniki, ampak predvsem zato, ker je to edina prava pot. Konec koncev na tem planetu živimo skupaj in naša skupna odgovornost je, da začnemo ukrepati. Od pričetka pandemije COVID, smo opazili eksponentno rast skrbi za okolje in tako morajo temu slediti tudi naša prizadevanja. Še nadalje iščemo nove in inovativne načine, na katere lahko pri tem pomembno prispevamo kot podjetje. Prav tako si prizadevamo svoje ambicije deliti izven podjetja ter tako tudi ostale spodbuditi, da te ključne korake naredijo z nami.''

 

Ogljični kalkulator

 

Ogljični kalkulator potrošnikom omogoča vpogled v emisije ogljika, ki jih ustvarijo s svojimi nakupi. Pri izračunih kalkulator uporablja tehnologijo neodvisno potrjenega indeksa Åland Index, podatke pa je moč izboljšati s primerljivimi in enostavno razumljivimi ekvivalenti (kot je število dreves, potrebnih za absorpcijo ustrezne količine CO2) ter nasveti za bolj trajnosten življenjski stil. Potrošniki imajo tudi možnost prispevati k projektom pogozdovanja koalicije Priceless Planet Coalition - tako z neposrednimi donacijami ali z uporabo programov nagrajevanja za zvestobo njihovih bank. Banke lahko ogljični kalkulator 'Carbon Calculator' enostavno vključijo v svoje mobilne aplikacije z uporabo programskih vmesnikov (API-jev), ki so na voljo na spletni strani za razvijalce Mastercard.  

 

Posadite drevo za prijatelja

 

Pred svetovnim dnevom Zemlje 22. aprila je koalicija Priceless Planet zagnala več trajnostno usmerjenih kampanj, s katerimi želi prispevati k doseganju svojega cilja – posaditi 100 milijonov dreves.  Ker se Mastercard zaveda vloge družbenih medijev pri ozaveščanju potrošnikov glede okoljskih vprašanj, je podjetje 15. aprila zagnalo kampanjo na platformah TikTok in Instagram v ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem, s katero želi uporabnike spodbuditi, da naj posadijo drevo za prijatelja v čast svetovnega dne našega planeta. Družba bo obenem izplačala enak znesek, kot ga bodo donirali posamezniki pri uporabi svojih kartic Mastercard.  

 

Kartice iz trajnostnih materialov

 

Poleg ogljičnega kalkulatorja Mastercard ponuja tudi druge v varovanje okolja usmerjene izdelke in storitve, kot so kartice izdelane iz trajnostnih materialov za zmanjšanje količine plastičnih odpadkov. Družba se je tudi zavezala, da bo do leta 2050 dosegla neto ničelne emisije, pri čemer sledi obstoječim zavezam za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, ki ciljajo na 1,5 stopinje Celzija. Mastercard je dodatno izdal trajnostno obveznico v višini 600 milijonov dolarjev in nedavno napovedal spremembe pri svojem modelu nadomestil za izvršne direktorje z namenom pospešiti napredek pri doseganju treh globalnih ciljev ESG: ogljična nevtralnost, finančna vključenost in enakost plač med spoloma.  Vsi ti ukrepi podpirajo cilj podjetja, tj. izgradnjo bolj trajnostnega in vključujočega digitalnega gospodarstva.